
„Od začátku naplňoval náš 29-kový hradtail očekávání jako favorit závodu v soutěži o „nejlepší hardtail na světě“. Nyní, po pěti let vývoje, tisících kilometrech v závodech na stále náročnějších tratích světového poháru v cross country ztělesňuje nejrychlejší hardtail MERIDA všech dob.“ – z webu Merida
Merida Big.Nine je nestárnoucí zástupce této americké značky. Neuvěřitelně široká modelová řada zaručuje, že si z nabídky vybere opravdu každý. Najdete tu levná kola s hliníkovým rámem i lehké karbonové kusy s top osazením. Geometrie rámu je však pro všechny modely shodná.
Big.Nine je spolehlivý článek nabídky Meridy s obrovskou škálou modelů
Strávili jsme 5,1 hodiny procházením recenzí kola Merida Big.Nine. Toto jsou vybrané názory majitelů a testerů:
5 důvodů koupit kolo Merida Big.Nine
- Uživatelé jsou spokojeni s šířkou nabídky modelů, včetně možnosti výběru mezi hliníkovým a karbonovým rámem.
- Často zmiňovanou výhodou v osazení kol je použití kotoučových brzd i u těch nejlevnějších modelů.
- Testeři orientovaní na terén si pochvalují kvalitu vidlice u dražších modelů.
- Dobře hodnocená je také nízká hmotnost dražších karbonových modelů, díky které je kolo velmi vhodné pro XC závody.
- Celkové zpracování kol napříč modelovou řadou je hodnocené jako kvalitní.
3 důvody nekoupit kolo Merida Big.Nine
- Někteří zájemci o kolo Merida Big.Nine jsou zklamáni nedostatečnou nabídkou velikostí rámů, malé velikosti jsou k dispozici jen u hliníkových variant.
- Pro vizuálně zaměřené cyklisty nemusí být dostatečná nabídka jen jedné barevné kombinace u každého modelu.
- Dodávané pneumatiky u lehkých modelů se u některých majitelů ukázaly jako příliš tenké a neodolné.
Vybrané parametry kola Merida Big.Nine XT
Rám | BIG.NINE CF3 |
---|---|
Vidlice | FOX 32 FLOAT PERFORMANCE SC 100MM VZDUCHOVÁ VIDLICE |
Řazení | SHIMANO XT RAPIDFIRE |
Přehazovačka | SHIMANO XT SHADOW+ |
Kazeta | SHIMANO M7000, 11S, 11-42Z |
Přesmykač | SHIMANO XT |
Kliky, převodníky | SHIMANO XT 34-24Z |
Brzdy | SHIMANO XT HYDRAULICKÁ KOTOUČOVÁ BRZDA, 180/160mm |